HACCP op je mobiel
HACCP op je tablet, pc of mobiel

Alle uitbreidings-module/ modules van Hygiënecode online:

 

HACCP DIGITAAL:

 

Het systeem is modulair opgebouwd. Dit betekent dat het systeem geheel naar uw wens is aan te passen. Daarbij betaalt u uiteraard alleen voor de modules die u gebruikt. Het is altijd mogelijk om na een bepaalde tijd nog extra modules toe te voegen of weg te laten. Zo heeft u altijd een systeem dat aan al uw wensen voldoet.

Onderstaand vindt u een overzicht van een aantal modules.

DE MODULES in Hygiënecode Online:

 

  •  Notitie/meldingen

Bij het openen van het systeem is duidelijk wat er die dag moet gebeuren op gebied van controle en metingen. Ook is er de mogelijkheid om een mededeling te tonen wat die dag belangrijk is voor iedereen. zo heeft u altijd contact met uw medewerkers en of filialen.

  •   Notifier  ( waarschuwing / herinnering, E-mail alert)

Als er taken of metingen niet zijn uitgevoerd dan ontvangt u een waarschuwings mail. Zodat u actie kunt ondernemen. Hierdoor kan er niet vergeten worden en heeft u alles elke dag weer in orde.

  •  Personeel / urenregistratie

Er wordt ingelogd via een persoonlijke inlogcode. In het systeem heb je inzicht op de gewerkte uren (EXEL overzicht) en kun je het overzicht simpel doorsturen na uw accountant voor de verloning. Een totaal oplossing voor de uren verwerking van uw personeel.

  •  Personeel / personeels planning.

Je complete planning van je personeel , met verschillende mogelijkheden, medewerkers kunnen zelf aan geven of ze beschikbaar zijn. Per afdeling is er te plannnen en is overzichtelijk te zien in de module.

  •  Schoonmaak schema

Uw schoonmaakplan geheel digitaal. Alles wat, wanneer en waarmee het schoongemaakt moet worden. Het wordt gelijk geregistreerd als dit gebeurd is. Zodat het voor iedereen duidelijk is wat en hoe en wanneer er schoongemaakt moet worden. En wordt gelijk in de geschiedenis opgeslagen.

- Schoonmaak schema is te verdelen in afdelingen binnen uw bedrijf.

  •  Temperatuur meting

Hier wordt aangegeven wat er gemeten moet worden en wanneer. De metingen worden gelijk verwerkt in het systeem en bij foutieve temperaturen wordt er gelijk verwacht dat er actie wordt ondernomen, ook dit geeft het systeem aan. Dus duidelijkheid voor iedereen.

  •  Presenteren / Kern temperatuur meetingen

In deze module kunt u alle metingen invullen van alle kern temperatuuren .

  •  Ontvangst levering

Een duidelijk overzicht van alle leveringen, welke firma, THT, verpakking in orde, welke temperatuur(als dit van belang is) en wat er geleverd wordt. En als er iets niet goed is aan de levering welke actie er wordt ondernomen.

  •  2 uur regeling:

De regeling voor ongekoelde presentatie van bederfelijke producten. Compleet overzicht voor alle producten, met registratie- en derving lijst. Waarin u per dag aangeeft hoeveel van een bepaalt product er aan het eind van de verkoop termijn is weggegooid.Je kunt hier werken met de kleuren code.

  •  Handboek.

Alle huisregels / formule regels van het bedrijf in een duidelijk overzicht. Van persoonlijk hygiëne tot afsluiting winkel. Ook de complete hygiëne code digitaal. Welke voor uw bedrijf van belang is. Dit alles in PDF en uit te printen.

  •  Ongedierte bestrijding

In deze module kunt u vast leggen wat voor de NVWA belangrijk is zoals datum controle en door wie en wat de acties zijn die uitgevoerd zijn of nog worden gedaan.Hier kunt u alle verslagen digitaal vast leggen.

  •  Klachten

Hier legt u de klachten digitaal vast. En geeft u er snel een vervolg aan. Zodat de klacht snel opgelost wordt.

  •  Kalibreren thermometer

In deze module kunt u de verplichting van het kalibreren vast leggen van de thermometers en ijsmachine die u gebruikt.

  •  RI&E

Een verplichting in Nederland, in het systeem een duidelijk verslag en evaluatie van de RI&E van Uw bedrijf. Zodat u aan uw verplichtingen voldoet. En alles via het systeem kunt communiceren met uw personeel. Voor meer info hierover gaat u naar RI&E

  •  Pasteurisatie/Rijping

Registreer uw bereiding en terug koelen van uw ijsmix digitaal.

  •  Bereiden terug koelen

Registreer uw bereiding en terug koelen van uw warme gerechten en sauzen digitaal.

  •  Voorraad van artikelen/producten

Uitgebreid voorraad beheersysteem wat aangeeft wanneer uw voorraad te laag is. Altijd makkelijk als overzicht en een hulp middel bij het maken van bestellingen. Zodat u simpel kunt zien wat er nog in voorraad is in een filiaal bijvoorbeeld. 

  •  Recepten

Al uw recepten binnen handbereik in een overzichtelijke lijst, of al je fiche van de ingridienten die u gebruikt in een duidelijk overzicht. Dit alles simpel in een PDF bestand.

  •  Hygiëne-inspectie

Bij de hygiëne inspectie wordt er een completen audit afgenomen in uw bedrijf , het verslag hiervan wordt in deze module opgeslagen met een overzicht van actie punten. Makkelijk omdat ook uw personeel in het verslag van de actie punten kan meekijken.

  •  Label printen versproduct

Het automatische printen van uw versproducten zodat u ze kunt voorzien van label met naam product, aanmaak datum, tht datum. En hier kunt u ook uw ALLERGENEN STICKERS maken.

  • Frituren:

Het controleren van de olie en producten.

  •  Allergenen:

De module waar je allergenen stickers kunt uitprinten en de allergenen kaart kunt maken. Ideaal voor personeel in de restaurant of winkel, bij vragen kunnen ze gelijk antwoord geven. Ook simpel uit te printen.

  •  Sous-vide-bereiding:

ofwel vacuüm bereiden, is onder een vacuüm garen op lagere temperaturen in gesloten verpakking. 

  •  Koud roken:

Vis of vlees  koud roken bij temperatuur van ongeveer 25 graden. met zout en rook.

  •  THT velenging door napasteurisatie

door de volgende werkwijze volledig te volgen, kunt u uw zelfbereide producten 7 dagen bewaren in de koelcel bij een temperatuur van maximaal 7 graden.

  •  productieregistratielijst aangezuurde producten/ sushirijst

THT verlenging door ph verlaging , wanneer de ph van de producten <4,2 is kunnen bacteriën niet uitgroeien.

  •  Week afsluiting:

De eindcontrole van de week. Een hulp middel om te zorgen dat alles is ingevuld en altijd een kloppende HACCP syteem heeft.

  •  Werktaken:

In het werkschema kunt u al de werktaken kwijt, zodat het in een duidelijk overzicht staat in het openingsscherm. Ook deze kunnen simpel door uw medewerkers afgevinkt worden als de taak gedaan zijn, zodat u als beheerder altijd kunt kijken of het gebeurt is en door welke medewerker. Simpel op je smartphone even controleren of alles gebeurt is en zo nodig direct bij sturen. Je kunt ook bij elke taak iemand de taak toewijzen zodat hij of zij daar verantwoordelijk voor is. Hier kun je ook je arbo verplichtingen bijhouden, zet erin wanneer je brandblussers bijvoorbeeld gekeurd moeten worden....

  •   HYGIËNE CONTROLE:

In deze module kunt u een hygiëne ronde lopen door uw bedrijf en gelijk de vragen beantwoorden, en invullen.

  •    TPM metingen:

in deze module is per oven je TPM metingen te registreren, en of je de olie ververst heeft en de filter. een extra module voor voedselveilgheid in de cafetaria's! Het meten van de TPM waarde (Total Polar Material) geeft informatie over de kwaliteit van de olie. De waardes worden in een administratie bijgehouden. U voldoet daarmee aan de wettelijke eisen en u heeft inzicht in de effecten van uw filterproces.

  •   Traceerbaarheid / Batchcode:

Iedereen die levensmiddelen  produceert, vervaardigt, verwerkt, opslaat en vervoert, moet een systeem voor traceerbaarheid hebben. Dat is nodig om producten snel uit de handel te kunnen nemen wanneer ze een gevaar voor de volksgezondheid vormen.
De nieuwe module zorgt bij een recall dat op een eenvoudige manier terug te vinden is in welke producten bepaalde batchcodes gebruikt zijn. Zodat er snel en duidelijk gecommuniceerd kan worden naar de NVWA en uw klanten
 

  • Hotel oplossing:

In deze uitbreidingsmodule is het mogelijk om alle checklijsten digitaal te maken en simpel in te laten vullen door uw medewerkers. Zodat u alles simpel digitaal bij elkaar heeft.

  • Checklijsten / Auditformulieren zelf samenstellen:

In deze uitbreidingmodule is een eigen check lijst simpel aan te maken en door uw medewerkers in te vullen. In de beheer gedeelte maakt u de lijsten aan. En de medewerkers zien deze in hun beginscherm staan dat deze ingevuld moeten worden. Op deze manier kun je allerlei checklijsten zelf aanmaken, bijvoorbeeld checlklist openen of checklist sluiten van de zaak. Of je maakt alle audit formulieren zelf aan, je kunt deze helemaal zelf samenstellen. 

Van alle werkzaamheden die die dag moeten gebeuren krijgt u automatische een melding!

verder wordt er samen gewerkt met: